Jak wyglądała dotychczasowa ścieżka Twojej kariery. Z kim pracowałeś do tej pory?
Cała moja dotychczasowa kariera związana jest z działem flotowym i finansowym. W 2008 jako Koordynator Programu Ford Business Service Club, wspierałem i zarządzałem Obsługą posprzedażną Klienta flotowego, współtworząc jednocześnie program Volvo Service Club. Kolejne etapy pracy realizowane były w dziale handlowym, jako kierownik, następnie Dyrektor działu flotowego/handlowego. Jako Fleet Menager w Grupie ING odpowiadałem za wdrożenie elektromobilności, aktualizacji polityki flotowej, optymalizacji szkodowość i ujednoliceniu floty Grupy.
Kolejnym krokiem zawodowym była praca dla importera, Volkswagen Group Polska, gdzie objąłem stanowisko Regionalnego Kierownika Sprzedaży Klienta MŚP Marki Skoda i VWFS. Następnym etapem była praca w Grupie EFL/Carefleet, jako Asset Relationship Meneger zarządzając siecią Dealerską w podległym regionie.
Czym zajmujesz się w MYB?
W MYB zajmuję się projektami doradczymi w obszarze flotowym, wzrostem kompetencji sprzedaży flotowej. Wspieram klientów w audytach floty samochodowej, wdrażaniu polityki flotowej, optymalizacji kosztów TCO.
Proszę dokończ zdanie: Jestem Doradcą biznesowym, bo…
…bo wiem, że wiedza praktyczna jest bezcenna, dzieląc się doświadczeniem i wiedzą potrafię dopasować zakres wiedzy do potrzeb biznesowych Klienta.
Jaką rolę odgrywa w doradztwie Twoje własne doświadczenie biznesowe?
Rolę fundamentalną, moje doświadczenia obejmują wszystkie gałęzie obszaru flotowego, a wszelkie materiały, ćwiczenia którymi dzielę się na szkoleniach są moimi praktycznymi przykładami. Dzięki temu wiedza teoretyczna poparta jest praktycznymi przykładami.
Dlaczego firmy korzystają z Twojego wsparcia?
Firmy korzystają z mojego wsparcia, ponieważ doskonale rozumiem potrzeby flot różnej wielkości i potrafię wskazać rozwiązania, które optymalizują koszty oraz podnoszą efektywność operacyjną.
Co najbardziej lubisz w swojej pracy?
Różnorodność, każdy klient ma inne potrzeby, każdy zespół potrzebuje innego wsparcia, każdy uczestnik szkolenia wymaga indywidualnego podejścia, co powoduje, że praca nie jest monotonna i wymaga kreatywności oraz ciągłego poszerzania swojej wiedzy.
A co jest najbardziej wymagające?
Każde szkolenie, rozwiązanie, wsparcie musi być precyzyjnie dopasowane. Świat motoryzacji, mobilności, przepisów stale się zmienia, dlatego wymaga to ciągłego aktualizowania wiedzy.
Z jakimi firmami / branżami lubisz pracować?
Branża automotive, ukierunkowana na wszelkiego rodzaju działania flotowe to niewątpliwie moje oczko w głowie. Zbudowanie lub podniesienie kwalifikacji zespołów sprzedaży flotowej to obszar, gdzie mogę dzielić się swoimi doświadczeniami i tym wzbogacić.