Skip to content

Krystian Murdza

Zarządzanie, Optymalizacja, Team building, Szkolenia, Nowe procesy, Doradztwo

Trener i doradca biznesowy specjalizujący się w rynku samochodów używanych oraz optymalizacji procesów sprzedażowych. Karierę rozpoczął w Grupie Krotoski-Cichy, gdzie odpowiadał za sprzedaż samochodów Škoda, a następnie – jako kierownik działu – rozwijał segment aut używanych. Kolejnym etapem była Grupa OLX, w której jako szef działu zakupowego współtworzył od podstaw projekt 321 Sprzedane powered by OTOMOTO, budując struktury i procesy operacyjne firmy.

W Mind Your Business prowadzi konsultacje, szkolenia i projekty doradcze głównie związane z zarządzaniem sprzedażą aut używanych, tworzeniem i optymalizacją procesów oraz budowaniem zespołów. Łączy doświadczenia zdobyte w dużych organizacjach i środowisku startupowym, dostarczając klientom praktyczne i skuteczne rozwiązania biznesowe.

Zadaj pytanie

Masz pytanie?
Wypełnij formularz. Skontaktuję się z Tobą.

Informacje prawne

Krystian Murdza

Trener i doradca biznesowy specjalizujący się w rynku samochodów używanych oraz optymalizacji procesów sprzedażowych. Karierę rozpoczął w Grupie Krotoski-Cichy, gdzie odpowiadał za sprzedaż samochodów Škoda, a następnie – jako kierownik działu – rozwijał segment aut używanych. Kolejnym etapem była Grupa OLX, w której jako szef działu zakupowego współtworzył od podstaw projekt 321 Sprzedane powered by OTOMOTO, budując struktury i procesy operacyjne firmy.

W Mind Your Business prowadzi konsultacje, szkolenia i projekty doradcze głównie związane z zarządzaniem sprzedażą aut używanych, tworzeniem i optymalizacją procesów oraz budowaniem zespołów. Łączy doświadczenia zdobyte w dużych organizacjach i środowisku startupowym, dostarczając klientom praktyczne i skuteczne rozwiązania biznesowe.

Wywiad

Jak wyglądała dotychczasowa ścieżka Twojej kariery. Z kim pracowałeś do tej pory?

W 2013 roku dołączyłem do zespołu największej ówcześnie grupy dealerskiej w Polsce – firmy Krotoski-Cichy odpowiadająca za sprzedaż samochodów marki Skoda na terenie Pomorza Środkowego. W ramach awansu wewnętrznego powierzono mi prowadzenia działu samochodów używanych. Po 7 latach kariery dealerskiej postanowiłem podjąć nowe wyzwanie w ramach Grupy OLX obejmując stanowisko szefa działu zakupowego dla projektu 321 Sprzedane powerade by OTOMOTO budując i tworząc całą firmę – jej struktury i procesy – od zera.

Czym zajmujesz się w MYB?

Konsultacjami, szkoleniami i zarządzaniem projektami w obszarach powiązanych z samochodami używanymi.

Proszę dokończ zdanie: Jestem Doradcą biznesowym, bo…

Potrafię przyglądać się problemom i wyzwaniom z rożnych perspektyw pomagając firmom identyfikować możliwości, oceniać ryzyko i opracowywać skuteczne strategie działania. Moje zadanie jako doradcy polega na dostarczaniu rzetelnych informacji i pomocy w podejmowaniu decyzji z uwzględnieniem zakładanych celów biznesowych.

Jaką rolę odgrywa w doradztwie Twoje własne doświadczenie biznesowe?

Moje doświadczenia pozwoliły mi poznać zarówno smak sukcesu, jak i porażki. Pracując dla firm o ugruntowanej pozycji na rynku, a następnie rozpoczynając działanie w środowisku startupowym miałem unikalną możliwość obserwacji rozwoju biznesu z kompletnie różnych perspektyw. Te lekcje w połączeniu ze specyficzną wiedzą pozyskaną z różnych źródeł zdecydowanie pomagają stawiać czoło nawet najbardziej ambitnym przedsięwzięciom.

Dlaczego firmy korzystają z Twojego wsparcia?

Ze względu na klientocentryczność, nastawienie na możliwie szybkie i skuteczne osiągnięcie postawionych przede mną celów oraz konkretną wiedzę branżową popartą sukcesami. Te cechy w połączeniu z wysoką komunikatywnością i dużym zaangażowaniem są gwarantem zadowolenia Klienta, które w relacjach biznesowych jest dla mnie absolutnie kluczowe.

Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

Upraszczanie procesów i obserwowanie efektów zaproponowanych zmian – te dwie rzeczy nieprzerwanie od ponad 10 lat powodują codziennych uśmiech na mojej twarzy. Możliwość wykorzystywania zdobytych przez lata doświadczeń i przekładanie ich na konkretne, wymierne korzyści dla biznesu jest bardzo satysfakcjonujące.

A co jest najbardziej wymagające?

Dobre rozpoznanie potrzeb Klienta – to najważniejszy w mojej ocenie etap współpracy, który definiuje wszystkie kolejne kroki rozwoju wspólnych projektów. Bez odpowiedniego zrozumienia oczekiwań trudno jest budować odpowiednią relację, dlatego zawsze staram się poświęcić bardzo dużo uwagi na zdefiniowanie mierzalnych wskaźników sukcesu.

Z jakimi firmami / branżami lubisz pracować?

Lubię współpracować z firmami zdeterminowanymi do działania – sprawczość wewnątrz organizacji jest kluczowa do przeprowadzenia zmian, które są niezbędne. Moją specjalnością jest branża automotive, a w szczególności rynek samochodów używanych, ale chętnie podejmuje się wyzwań i projektów związanych ze sprzedażą, zakupami czy zarządzaniem zasobami ludzkimi w ramach organizacji.