myb logo

5 najlepszych strategii marketingowych w branży motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna jest wysoca konkurencyjna, co sprawia, że marketing w tym obszarze jest kluczową aktywnością. Strategie, które przyniosłyby wyniki w przeszłości, nie osiągną takiego samego efektu dzisiaj, ponieważ krajobraz marketingowy i sposoby dotarcia do klienta stale się zmieniają.

Być może zadajesz sobie pytanie: „Jak sprawić, by mój marketing skutecznie wyróżniał się z tłumu i zwiększał generowanie leadów dla mojej firmy?”

Pamiętaj, że kierujesz reklamy do klientów, którzy dokonują zakupów stosunkowo rzadko, przykładają większą wagę do informacji bo dokonują drogich zakupów. Oznacza to, że konieczne jest posiadanie odpowiednich strategii, aby móc skutecznie zawalczyć o klienta.

Poznaj 5 najlepszych strategii marketingowych w branży motoryzacyjnej, które możesz łatwo wdrożyć, aby osiągnąć lepsze wyniki.

Zaangażuj obecnych klientów

Dotarcie do istniejącej i dawnej bazy klientów to jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych dealerów samochodowych, jakie możesz wdrożyć. Często firmy mogą zostać pochłonięte generowaniem pomysłów na pozyskanie nowych klientów, podczas gdy w rzeczywistości istnieją możliwości sprzedaży, które czekają na wykorzystanie w ramach ich obecnej puli klientów.

Retargetowanie do osób, które dokonały zakupu w przeszłości, wykazały zainteresowanie Twoimi produktami lub po prostu skontaktowały się z Tobą na platformie społecznościowej, może być opłacalne, ponieważ możesz być zaskoczony tym, jak rozwinął się zamiar zakupu klienta.

Oprócz standardowych ulepszeń i ofert nowych modeli, możesz oferować aktualne promocje jako sposób na zwrócenie uwagi na swoją firmę.

Te działania pomagają budować relacje z klientami, utrzymując Cię w czołówce ich świadomości, gdy przychodzi czas decyzji zakupowej.

Korzystaj z marketingu rekomendacji

Jeśli jeszcze nie wykorzystałeś tego narzędzia to powinien stać się on integralną częścią Twojej strategii marketingowej w branży motoryzacyjnej.

Wchodząc do salonu samochodowego, większość ludzi kieruje się sceptycyzmem. Dlatego głównym celem jest zbudowanie zaufania i wiarygodności.

Kiedy znajomy, którego znasz i któremu ufasz, poleca dealera, z którym miał do czynienia, naturalnie stajesz się bardziej chętny do udziału w rozmowie zakupowej. Oznacza to, że prawdopodobieństwo konwersji jest większe.

Recenzje odgrywają integralną rolę w każdej firmie. Recenzje online Twojego salonu mogą Ci pomóc na wiele sposobów, w tym:

  • Zwiększą widoczność w wyszukiwaniu na różnych platformach (w tym Google i Facebook)
  • Budują społeczny dowód słuszności i zaufanie wśród klientów, a 93% osób twierdzi, że recenzje online wpływają na ich decyzje zakupowe
  • Zapewniają możliwość zrozumienia obszarów, które wymagają poprawy

Chcesz, aby recenzje prezentowały wyjątkową jakość Twojego salonu, a także poziom obsługi i łatwość obsługi.

W związku z tym, aby zachęcić więcej klientów do napisania recenzji, możesz wprowadzić powszechną praktykę po każdym kontakcie z potencjalnym klientem z prośbą o opinię na temat jego doświadczeń.

Wykorzystaj możliwości Google Ads

Google Ads to znakomita platforma strategii marketingowych w branży motoryzacyjnej ukierunkowanych na docieranie do odbiorców.

Reklamy w wyszukiwarce mają ogromny wpływ i mogą pomóc w uzyskaniu wyjątkowej widoczności w przypadku wyszukiwań związanych z samochodami, które sprzedajesz. Możesz kierować reklamy na słowa kluczowe, takie jak konkretna marka, model i/lub rocznik, aby pozyskać użytkowników o dużym zainteresowaniu, którzy szukają sprzedawanych przez Ciebie samochodów.

Możesz także użyć reklam graficznych , aby pokazać samochody użytkownikom, którzy niedawno odwiedzili Twoją witrynę, poprosili o informacje lub przyszli na jazdę próbną, i pokazać im konkretny model, którym byli zainteresowani.

Jeśli chcesz dotrzeć do klientów, którzy jeszcze się z Tobą nie skontaktowali, ale aktywnie szukają informacji o zakupie, kierowanie w sieci reklamowej Google to gwarancja dotarcia do tych właśnie osób.

Wykorzystaj reklamę w social mediach

Media społecznościowe stały się jednym z najpopularniejszych, najbardziej opłacalnych sposobów generowania leadów i budowania bazy danych. Dlatego mądrze byłoby skorzystać z możliwości, jakie dają Facebook i Linkedin w ramach strategii marketingu motoryzacyjnego.

Jako dwie najczęściej używane platformy społecznościowe, Facebook Lead Ads i TikTok Lead Generation zapewniają cel reklamowy, który wyświetla użytkownikom natychmiastowy formularz za każdym razem, gdy klikną Twoją reklamę. Korzystając z informacji zawartych w profilu potencjalnego klienta, ten formularz jest wstępnie wypełniony odpowiednimi informacjami i służy do wprowadzenia potencjalnego klienta do lejka.

Wykorzystaj moc wideo

Treści wideo to jeden z najlepszych sposobów na uchwycenie uwagi użytkowników, dając większe możliwości zaprezentowania swojej marki i oferty w zróżnicowany sposób. Treść wideo pozwala wyróżnić Twoją firmę w sposób, którego nie można osiągnąć za pomocą obrazów.

Ponadto treści wideo dają ogromne możliwości twórcze. W przypadku tej branży możesz rozważyć opublikowanie filmów demonstracyjnych produktów, wskazówek dotyczących pielęgnacji samochodu, relacji z wydarzeń, porównań modeli lub treści zakulisowych.

Posiadanie jasno zdefiniowanych strategii marketingowych w branży motoryzacyjnej jest istotną częścią przyciągania nowych nabywców i powracających klientów do Twojego salonu.

Istnieje wiele świetnych sposobów budowania marki salonu samochodowego zarówno w kanałach online, jak i offline .

Wszystkie strategie marketingowe dealerów samochodowych koncentrują się głównie na relacjach i budowaniu zaufania a koniec końców wzmacniania widoczności, generowania ruchu i leadów sprzedażowych.

Jedno jest pewne. Inwestycja w promocję i budowanie wizerunku marki wyróżniającej się na tle konkurencji zawsze się opłaci. Życzymy sukcesów w realizowaniu swoich strategii marketingowych! Chcesz skorzystać z kompleksowej wiedzy i wskazówek, jak krok po kroku poprawić jakość i wyniki biznesowe? Skontaktuj się z nami!

Poleć ten artykuł

LinkedIn
Facebook
Twitter

Zostaw swój adres e-mail aby otrzymywać informacje o tym co nowego u nas i co w branży moto piszczy.

KONTAKT
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Szukasz sprawdzonego doradcy w biznesie motoryzacyjnym?

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak możemy pomóc Ci osiągnąć
Twoje cele biznesowe.

Formularz zapytania

POLITYKA PRYWATNOŚCI

 

Zawartość treści:
I. Administrator
II. Proces przetwarzania danych osobowych
III. Postanowienia końcowe

 

  1. Administrator

Administratorem strony internetowej www.myb.pl, sypro.myb.pl oraz administratorem danych osobowych osób wysyłających zapytanie poprzez formularz kontaktowy oraz kontaktujących się na podane w zakładce „Kontakt” dane kontaktowe jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą mindYOURbusiness! Mateusz Dmowski z siedzibą w Warszawie przy ul. Podłużnej 45/14 (03-290 Warszawa), posiadający numer NIP: 5361562213 oraz numer REGON: 016363339, dalej: my.

 

  1. Proces przetwarzania danych osobowych

Podawane nam dane osobowe przetwarzamy zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 2016, Nr 119, s. 1), dalej: RODO, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1000), dalej: UODO, a także innymi aktami normatywnymi prawa krajowego oraz Unii Europejskiej.
W trosce o transparentność procesu przetwarzania danych osobowych, a także respektując autonomię informacyjną osób, których dane przetwarzamy, stosowanie do treści art. 13 RODO, poniżej podajemy informacje o przetwarzaniu według następującego porządku:

  1. Cel przetwarzania, podstawa prawna i okres przechowywania danych osobowych,
  2. Odbiorcy danych osobowych,
  3. Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych,
  4. Konsekwencje niepodania danych osobowych,
  5. Bezpieczeństwo danych osobowych.
  1. Cele przetwarzania, podstawa prawna i okres przechowywania danych osobowych

Cele przetwarzania danych osobowych

  • prowadzenie działań marketingowych, w tym wysyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną
  • udzielenie odpowiedzi na zapytanie, w zależności od potrzeb – podjęcie działań zgodnie z życzeniem osoby kontaktującej się

Podstawa prawna

  • zgoda osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
  • prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
  • zgoda z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1219 ze zm.; dalej: UŚUDE
  • prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)

Okres przechowywania danych osobowych

  • do momentu wniesienia sprzeciwu wobec ich dalszego przetwarzania lub wycofania zgody
  • niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zapytanie lub podjęcia działań zgodnie z życzeniem osoby kontaktującej się

 

  1. Odbiorcy danych osobowych

Podane nam dane osobowe udostępniamy wyłącznie trzem grupom podmiotów. W pierwszej kolejności są to nasi pracownicy i współpracownicy, którzy zajmują się obsługą kierowanych do nas zapytań i muszą mieć dostęp do zebranych danych w celu wykonywania powierzonych im zadań służbowych. Każdej osobie zaangażowanej w przetwarzanie danych osobowych wydajemy odpowiednie upoważnienie. Podane nam dane osobowe udostępniamy również stale współpracującym z nami podmiotom przetwarzającym, z usług których korzystamy w celu bardziej efektywnego wykonywania podejmowanych przez nas działań, np. dostawcy usług IT, utrzymanie strony internetowej. W takim przypadku przekazanie danych następuje na podstawie podpisanych umów powierzenia do przetwarzania danych osobowych, w których zobowiązujemy naszych dostawców do zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. W pewnych sytuacjach możemy także przekazać przetwarzane przez nas dane innym odbiorcom, np. administratorom serwisów społecznościowych, z którymi jest zintegrowana nasza strona. Czynimy to jednak jedynie w niezbędnym zakresie i w uzasadnionych przypadkach lub za zgodą osoby, której dane dotyczą.

 

  1. Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych

W związku z przetwarzaniem danych osobowych osobie kontaktującej się przysługują następujące uprawnienia:

Uprawnienie

Podstawa prawna przetwarzania

zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)

prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)

zgoda na przesyłanie informacji droga elektroniczną (art. 10 ust. 2 UŚUDE)

prawo cofnięcia wyrażonej zgody

TAK

NIE

TAK

prawo dostępu do treści swoich danych osobowych

TAK

TAK

NIE

prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych

TAK

TAK

NIE

prawo przeniesienia danych osobowych

NIE

NIE

NIE

prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych

NIE

TAK

NIE

prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

TAK

TAK

NIE

 

Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody może nastąpić w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W celu skorzystania z powyższych uprawnień zapraszamy do kontaktu na dane kontaktowe podane poniżej.

 

  1. Konsekwencje niepodania danych osobowych

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji ww. celów. Zaniechanie podania danych uniemożliwi nam prowadzenie działań marketingowych lub udzielenie odpowiedzi na skierowane do nas zapytanie.

 

  1. Bezpieczeństwo danych osobowych

Zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzanych przez nas danych osobowych stanowi dla nas cel priorytetowy. W związku z tym podejmujemy jak najdalej idące kroki, aby przetwarzane dane osobowe zostały należycie zabezpieczone. Śródki techniczne i organizacyjne służące do zabezpieczenia danych osobowych są zgodne z wymogami obowiązujących przepisów RODO, a także adekwatne do poziomu potencjalnego ryzyka ich naruszenia, które poddajemy bieżącej ocenie.

 

III. Postanowienia końcowe

Postanowienia niniejszej Polityki prywatności mogą ulegać zmianom. Nowe zasady ochrony prywatności będą publikowane na stronie internetowej wraz z podaniem daty, od której wchodzą w życie.
W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności mają zastosowanie przepisy RODO, UODO, UŚUDE, PT oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r., poz. 459 ze zm.).
Wszelkie pytania oraz wątpliwości dotyczące niniejszej Polityki prywatności należy kierować na korespondencyjnie na adres naszej siedziby.