Być może zadajesz sobie pytanie: „Jak sprawić, by mój marketing skutecznie wyróżniał się z tłumu i zwiększał generowanie leadów dla mojej firmy?”
Pamiętaj, że kierujesz reklamy do klientów, którzy dokonują zakupów stosunkowo rzadko, przykładają większą wagę do informacji bo dokonują drogich zakupów. Oznacza to, że konieczne jest posiadanie odpowiednich strategii, aby móc skutecznie zawalczyć o klienta.
Poznaj 5 najlepszych strategii marketingowych w branży motoryzacyjnej, które możesz łatwo wdrożyć, aby osiągnąć lepsze wyniki.
Zaangażuj obecnych klientów
Dotarcie do istniejącej i dawnej bazy klientów to jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych dealerów samochodowych, jakie możesz wdrożyć. Często firmy mogą zostać pochłonięte generowaniem pomysłów na pozyskanie nowych klientów, podczas gdy w rzeczywistości istnieją możliwości sprzedaży, które czekają na wykorzystanie w ramach ich obecnej puli klientów.
Retargetowanie do osób, które dokonały zakupu w przeszłości, wykazały zainteresowanie Twoimi produktami lub po prostu skontaktowały się z Tobą na platformie społecznościowej, może być opłacalne, ponieważ możesz być zaskoczony tym, jak rozwinął się zamiar zakupu klienta.
Oprócz standardowych ulepszeń i ofert nowych modeli, możesz oferować aktualne promocje jako sposób na zwrócenie uwagi na swoją firmę.
Te działania pomagają budować relacje z klientami, utrzymując Cię w czołówce ich świadomości, gdy przychodzi czas decyzji zakupowej.
Korzystaj z marketingu rekomendacji
Jeśli jeszcze nie wykorzystałeś tego narzędzia to powinien stać się on integralną częścią Twojej strategii marketingowej w branży motoryzacyjnej.
Wchodząc do salonu samochodowego, większość ludzi kieruje się sceptycyzmem. Dlatego głównym celem jest zbudowanie zaufania i wiarygodności.
Kiedy znajomy, którego znasz i któremu ufasz, poleca dealera, z którym miał do czynienia, naturalnie stajesz się bardziej chętny do udziału w rozmowie zakupowej. Oznacza to, że prawdopodobieństwo konwersji jest większe.
Recenzje odgrywają integralną rolę w każdej firmie. Recenzje online Twojego salonu mogą Ci pomóc na wiele sposobów, w tym:
- Zwiększą widoczność w wyszukiwaniu na różnych platformach (w tym Google i Facebook)
- Budują społeczny dowód słuszności i zaufanie wśród klientów, a 93% osób twierdzi, że recenzje online wpływają na ich decyzje zakupowe
- Zapewniają możliwość zrozumienia obszarów, które wymagają poprawy
Chcesz, aby recenzje prezentowały wyjątkową jakość Twojego salonu, a także poziom obsługi i łatwość obsługi.
W związku z tym, aby zachęcić więcej klientów do napisania recenzji, możesz wprowadzić powszechną praktykę po każdym kontakcie z potencjalnym klientem z prośbą o opinię na temat jego doświadczeń.
Wykorzystaj możliwości Google Ads
Google Ads to znakomita platforma strategii marketingowych w branży motoryzacyjnej ukierunkowanych na docieranie do odbiorców.
Reklamy w wyszukiwarce mają ogromny wpływ i mogą pomóc w uzyskaniu wyjątkowej widoczności w przypadku wyszukiwań związanych z samochodami, które sprzedajesz. Możesz kierować reklamy na słowa kluczowe, takie jak konkretna marka, model i/lub rocznik, aby pozyskać użytkowników o dużym zainteresowaniu, którzy szukają sprzedawanych przez Ciebie samochodów.
Możesz także użyć reklam graficznych , aby pokazać samochody użytkownikom, którzy niedawno odwiedzili Twoją witrynę, poprosili o informacje lub przyszli na jazdę próbną, i pokazać im konkretny model, którym byli zainteresowani.
Jeśli chcesz dotrzeć do klientów, którzy jeszcze się z Tobą nie skontaktowali, ale aktywnie szukają informacji o zakupie, kierowanie w sieci reklamowej Google to gwarancja dotarcia do tych właśnie osób.
Wykorzystaj reklamę w social mediach
Media społecznościowe stały się jednym z najpopularniejszych, najbardziej opłacalnych sposobów generowania leadów i budowania bazy danych. Dlatego mądrze byłoby skorzystać z możliwości, jakie dają Facebook i Linkedin w ramach strategii marketingu motoryzacyjnego.
Jako dwie najczęściej używane platformy społecznościowe, Facebook Lead Ads i TikTok Lead Generation zapewniają cel reklamowy, który wyświetla użytkownikom natychmiastowy formularz za każdym razem, gdy klikną Twoją reklamę. Korzystając z informacji zawartych w profilu potencjalnego klienta, ten formularz jest wstępnie wypełniony odpowiednimi informacjami i służy do wprowadzenia potencjalnego klienta do lejka.
Wykorzystaj moc wideo
Treści wideo to jeden z najlepszych sposobów na uchwycenie uwagi użytkowników, dając większe możliwości zaprezentowania swojej marki i oferty w zróżnicowany sposób. Treść wideo pozwala wyróżnić Twoją firmę w sposób, którego nie można osiągnąć za pomocą obrazów.
Ponadto treści wideo dają ogromne możliwości twórcze. W przypadku tej branży możesz rozważyć opublikowanie filmów demonstracyjnych produktów, wskazówek dotyczących pielęgnacji samochodu, relacji z wydarzeń, porównań modeli lub treści zakulisowych.
Posiadanie jasno zdefiniowanych strategii marketingowych w branży motoryzacyjnej jest istotną częścią przyciągania nowych nabywców i powracających klientów do Twojego salonu.
Istnieje wiele świetnych sposobów budowania marki salonu samochodowego zarówno w kanałach online, jak i offline .
Wszystkie strategie marketingowe dealerów samochodowych koncentrują się głównie na relacjach i budowaniu zaufania a koniec końców wzmacniania widoczności, generowania ruchu i leadów sprzedażowych.
Jedno jest pewne. Inwestycja w promocję i budowanie wizerunku marki wyróżniającej się na tle konkurencji zawsze się opłaci. Życzymy sukcesów w realizowaniu swoich strategii marketingowych! Chcesz skorzystać z kompleksowej wiedzy i wskazówek, jak krok po kroku poprawić jakość i wyniki biznesowe? Skontaktuj się z nami!